×
خانه » محصول » بررسی و مقایسه وضعیت مالی مردم ایران با کشورهای جهان

بررسی و مقایسه وضعیت مالی مردم ایران با کشورهای جهان

  • نوع فایل : mp4
  • زمان : 10:04 دقیقه
  • حجم : 62 مگابایت
  • تاریخ برگزاری : 2 خرداد 1399
  • تعداد مشاهده : 395
  • ابتدا به آمار زیر توجه کنید :

    اگه شما غذا در یخچال خونه‌تون دارید، لباس هم به تن دارید، و یک سقف هم بالا سرتون هست، و جایی برای خوابیدن دارید، پس شما از ۷۵ درصد از کل مردم جهان ثروتمندتر هستید.

    اگه شما الان پول در جیب‌تان هست و کمی هم پول خرد دارید تا هرکجا بخواهید بروید، پس شما جزو ۱۸ درصد از ثروتمندترین مردم دنیا هستید.

    آیا می‌دانید؟ هر دقیقه، سی نفر در آمریکای شمالی و اروپا و آفریقا به دلیل گرسنگی جان خود را از دست می‌هند؟ دقیقه‌ای سی نفر به دلیل گرسنگی!!

    آیا می‌دانید؟ بیش از ۱ میلیارد نفر در آمریکا و اروپا و آفریقا کمتر از یک دلار ۴۲۰۰ تومان در روز درآمد دارند؟

    درآمد ۴۲۰۰ تومان در روز آن هم هزینه‌های آمریکا و اروپا. به همین دلیل ۷۰ درصد مردم آمریکا و اروپا زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

    در آفریقا مثلاً تمام منازل کشور آفریقای جنوبی از شب تا صبح به برق شهری متصل هست که اگه دزدان به خاطر فقر قصد دزدی داشتند، کشته شوند.

    آمریکا و اروپا هم که وضعیت‌شون مشخص هست. یه تحقیق کوچیک داخل اینترنت بکنید، می‌بینید که وضعیت مردم آمریکا چقدر آشفته هست. علاوه بر آمار و شواهدی که در دسترس هست از مرگ‌ومیر سالیانه، خودم با آمریکایی‌ها در این موارد بحث کردم. خیلی از آنها معتقدند که خدا وجود نداره، اگه خدا وجود داره پس چرا غذا نیست‌. آمریکایی‌ها یا از گرسنگی می‌میرند یا از گرسنگی زیاد، خودکشی می‌کنند.

    مخارج زندگی در کشورهای آسیایی و اقیانوسیه (استرالیا و نیوزیلند) نسبت به درآمد ماهیانه، نسبتاً خوب هست. کشورهای شرق و غرب آسیا به لحاظ صنعت و نفت، وضعیت خوبی دارند به غیر از چندتا تا از جمله فیلیپین، یمن، هند، ازبکستان، لائوس، پاکستان که فقر اینها در حد مرگ‌ومیر نیست.

    ✔️ بنده با افراد آمریکایی و اروپایی از کشورهای مختلف درباره این موضوع صحبت کردم و قیمت‌ها رو با قیمت‌های ایران خودمون معادل‌سازی کردم. این یک حقیقت تلخ است. حتی با جهانگردانی که به کشور ما اومدن و قیمتهای اینجا رو از نزدیک مشاهده کردن بحث کردم.

    چرا آمار مرگ و میر کرونا در آمریکا و اروپا زیاد هست؟ فقط بخاطر فقر و گرانی بیش از حد! مثلاً یک آزمایش کرونا که در ایران ۲۵۰ هزار تومن هست، اونجا ۲۲ میلیون تومان هست. پول ندارند آزمایش بگیرند، درمان نمی‌شوند و می‌میرند.

    هزینه‌ی وصل‌کردن یک سرم در بیمارستان اگه بیمار شدید، در آمریکا به پول ایران ۱۶ میلیون تومان هست.

    یک نان که شما اینجا می‌خرید ۶۰۰ تومان، همین نان در سوئد به پول ما ۱۲ هزار تومن و در آمریکا حدود ۳۰ هزار تومن هست. بقیه‌ی اجناس هم به همین نسبت گران هست!

    ساده‌ترین اقلام خوراکی همین نان رو در نظر بگیرید. حقوق متوسط یک ایرانی سه میلیون است و نان ۶۰۰ تومان. حقوق متوسط کارمندان اروپا پانزده میلیون هست و نان ۱۲۰۰۰ تومان. پس اگه در اروپا، نان بیست برابر هست، حقوق هم باید نسبت به ایران بیست برابر باشد. حداقل ۱۰ اقلام خوراکی و مصرفی زندگی رو معادل‌سازی کردیم.

    یکی از دوستان بنده ایتالیا زندگی می‌کرد و به ایران برگشته بود، پدرش در ایتالیا مسئولیت دولتی داشت. از مزایا و معایب زندگی در ایتالیا و ایران پرسیدم. می‌گفت: اینجا در ایران هرچی که دوس داری می‌خری ولی اونجا برای خرید حتی یک بسته‌ی بیسکویت مشکل داشتیم به دلیل قیمتهای بالا.

    آمار مرگ و میر در آمریکا و اروپا و آفریقا فوق‌العاده بالاست؛ بیشتر از اون‌چیزی که فکر می‌کنیم. 25 درصد اروپایی‌ها زیر خط فقر هستند، یعنی کمتر از یک دلار در روز درآمد دارند. حدود 10 میلیون نفر فرانسوی و 20 میلیون آلمانی زیر خط فقر هستند در آمریکا هم 14 درصد مردم، زیر خط فقر هستند. ولی اینجا نه! اینجا چون اسلام هست و طبق بیانات درس‌تون، اسلام با پرداخت زکات، برنامه‌ریزی کرده که فقر وجود نداشته باشه! امام صادق (ع) می‌فرماید: اگه تمام مردم که زکات براشون واجب هست، زکات رو بپردازند، هیچ فقیری یافت نمی‌شود.

    ما هم زیر خط فقر داریم. جنوب استان کرمان و سیستان! ولی اینجا کجا و اروپا کجا، آفریقا و آمریکا کجا. یک ماه پیش دوستان بنده رفتند جنوب استان کرمان، برای یک روستای 18 خانوار، یک سرویس بهداشتی درست کردند. دقت کنید، یک سرویس بهداشتی در روستا برای 18 خانواده. هزینه‌ای که 2 سرویس بهداشتی برای 18 خانواده درست کنند، اونجا نیست.

    یا چند سال قبل یک استخر برای یک روستای پرجمعیت در وسط روستا ساختند جهت نیاز ضروری به استحمام و غسل. دقت کنید، غسل در وسط روستا و در معرض دید دیگران.

    ❗ ولی غرب، یه تعداد قابل توجه افراد ثروتمند داره؛ یه تعداد که کارمند هستند یا خدمات ارائه میدن، اوضاع‌شون به نسبت بد نیست ولی بقیه مردم زیر خط فقر هستند. ایتالیا چند سال پیش یه گزارش از پمپ بنزین نشان داد؛ از صبح تا شب فقط یک ماشین برای بنزین مراجعه کرده بود. حالا شما اینجا برو پمپ بنزین ببین در هر ساعت چند تا وسیله‌ی نقلیه مراجعه می‌کنند.

    بعد ناشکری‌ها کجاست؟ دقیقاً ایران ما.

    اگه ما فقیر در جامعه‌ی اسلامی مشاهده می‌کنیم، چون به این احادیث و آیات قرآن عمل نمی‌کنیم.

    به تعبیر پیامبر (ص) مال فقرا در مال ثروتمندان هست که باید بپردازند.

    همین حدی که به این احادیث در جامعه‌ی اسلامی عمل میشه، به همین حد هم می‌بینیم که فقر نسبت به کشورهای غیرمسلمان کمتر هست.

    مدرس این دوره

    مدیر سایت

    تماس با ما

    برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

    نقد و بررسی‌ها

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بررسی و مقایسه وضعیت مالی مردم ایران با کشورهای جهان”

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.